Tuesday, December 14, 2010

zodiac ii.i : Scorpius dan aku; an intro

alhamdulillah.. selesai satu bab.. bab y aku usahakan slama ntah brapa lama nta.. bab y aku anggap sbg 'pengenalan' sblum aku korek lebih dalam ttg zodiac aku nih.. adat belajar.. kena mula dr 'definasi' dulu.. tak kenal maka tak cinta kata org.. so, sbg rumusan/rujukan, bawah ni aku list out kan tajuk2 entry y aku kategori sbg (bab i)..:-
zodiak i.i : astro intro indigo
zodiac i.ii : tarikh lahir.. zodiac.. apo kaitan eh..?
zodiac i.iii : tarikh lahir aku.. zodiac aku.. gugusan bintang aku..
zodiac i.iv : constellation of stars; an intro


okeh, kesimpulannya, (bab i) adalah serba sdikit penceritaan dan pengenalan ttg gugusan bintang secara amnya.. dan utk entry kali ini, aku akan mengkhususkan penceritaan mengenai zodiac aku shj, iaitu “Scorpius”. dan aku akan bercerita dari sudut astronomy, bukannya astrology y lebih kepada horoscope, ‘ramalan’, personal traits dan sbgnya.. dan percayalah, dengan mengkaji dari sudut astronomy, kepuasan y aku trima adalah lebih.. mungkin kerana dlm diri aku sudah ada sedikit obsessi terhadap ilmu angkasa nih..
so, aku akan mulakan penceritaan (y berdasarkan kajian dan pembacaan pelbagai sumber) dgn menampilkan  pengenalan ttg gugusan Scorpius ini dlm bentuk jadual.. then, aku akan cuba huraikan serba sedikit ciri2 gugusan ini (stakat y aku tahu)..
(nota:) untuk membesarkan imej, korang bleh trus klik pd imej; atau right-click pd mouse dan pilih 'open new tab'..
jadual (a) : ringkasan gugusan bintang Scorpius
jadual (b) : ringkasan gugusan bintang Scorpius

No comments:

Post a Comment