Thursday, December 2, 2010

awwalul-kalam ii

- hari ini disember 2, 2010..entry y kedua dlm ::: Percik Dakwat ::: ini..permulaan y baru utk blog baru aku..spt y dinyatakan dlm entry "awwalul-kalam", blog ini bleh la aku anggap sbg 'diari baru' sempena nak nyambut tahun baru akan dtg..tahun baru - diari baru - azam baru (insya'Allah)
tapi...knp disember 2010..? knp tidak tunggu je 1 januari 2011..?
- hari ini disember 2, 2010.. bersamaan 25 zulhijah 1431.. maksudnya da x lama lg kita akan menyambut kedatangan tahun hijri 1432..da dekat penghujung zulhijjah da ni.. cuma menanti muharram y bakal menjelang (insya'Allah)..dan mungkin ini sbb utama aku pilih disember 1, 2010 utk merasmikan blog ini dgn post "awwalul-kalam" aku..agar sempat utk aku 'meraikan' serba sedikit apa y tlah aku capai/lakukan slama ni..
- hari ini disember 2, 2010.. dan oktober y lalu merupakan signifikasi bahawa sudah 30 tahun aku berada "di sini"..yup, tiga poloh taun..
- hari ini disember 2, 2010.. bersamaan 25 zulhijjah 1431..dan pada 14 zulhijjah lepas (november 20, 2010), genap aku berumur 31 tahun mengikut kiraan tarikh hijri..yup, aku di lahirkan pada 14 zulhijjah 1400..
- hari ini disember 2, 2010.. entry y kedua dlm ::: Percik Dakwat ::: ini..dan aku masih blum decide hala tuju penulisan blog ini nnt.. ntah.. sungguh aku dis-oriented skang nih..

No comments:

Post a Comment